Test biegu

Test 40 minut biegu wykonujemy tylko raz. Ma on na celu ustalenie od którego tygodnia mamy rozpocząć trening. Test jest niezwykle prosty.

Ale najpierw rozgrzewka

Zanim jednak do niego przystąpisz, bardzo dobrze się rozgrzej. Możesz zapoznać się z naszą przykładową rozgrzewką przed bieganiem

Rozgrzewka jest bardzo ważna. Dopiero zaczynasz swoją przygodę z bieganiem i Twoje mięśnie ani ścięgna nie są przygotowane na ten typ wysiłku. Rozgrzewka zdecydowanie zmniejszy szanse kontuzji i urazów, które mogłyby zakończyć Twoją przygodę z bieganiem zanim się zaczęła. Naprawdę się rozgrzej.

Rozgrzewka dodatkowo pozwoli Ci osiągnąć w teście lepszy wynik!

Test

Test polega na tym, żeby biec nieprzerwanie równym tempem. Najlepsze tempo to trucht trochę szybszy niż szybki marsz.

Biegnij tak długo aż się zasapiesz i nie będziesz mógł biec dalej.

Biegnąc mierz sobie czas.

Zależnie od czasu jaki byłeś w stanie biec, zacznij od odpowiedniego tygodnia: 

  • Poniżej 2 minut - rozważ rozpoczęcie treningu od szybkiego chodzenia

  • 2 - 4 minut - tydzień 1

  • 5 - 6 minut - tydzień 3

  • 7 -8 minut - tydzień 4

  • 9 - 10 minut - tydzień 6

  • 11 - 12 minut - tydzień 7

  • 12 -14 minut - tydzień 8

  • Powyżej 15 minut - tydzień 10