Szybki chód (alternatywa biegania)

 

Nie każdy z nas lubi lub może biegać. Różne mogą być tego przyczyny, ale główne to:

  1. Nasza kondycja może być zbyt słaba, żebyśmy mogli przebiec choć 2 minuty bez przerwy.

  2. Nasza waga może powodować, że bieganie wiąże się z dużym ryzykiem urazów naszych stawów.

  3. Nasze wcześniejsze urazy i kontuzje uniemożliwiają nam dynamiczne obciążanie nóg.

W takich sytuacjach warto rozważyć szybki marsz jako alternatywę lub wstęp do biegania. Marsz również może być treningiem aerobowym i charakteryzować się podobnymi korzyściami jak bieganie.

Na czym to polega

Szybki chód to nic innego jak chodzenie, tylko szybkie. Podczas takiego marszu stawiasz stopę począwszy od pięty przenosząc ciężar ciała na wyprostowanych nogach w kolanach. W każdej chwili przynajmniej jedna z nóg stoi na ziemi (nie wybijasz się do góry jak podczas biegu, a jedynie przesuwasz do przodu).

Technika ta zapobiega przeciążeniu stawów, dzięki czemu unika się kontuzji, które częściej mogą zaistnieć podczas biegu.

Świetny początek treningów aerobowych

Jeżeli bieganie jest dla Ciebie za ciężkie, szybki chód będzie do niego doskonałym wstępem. Zacznij od chodu, a kiedy się rozwiniesz i schudniesz (szybki chód jest świetny na odchudzanie), będziesz mógł przejść na bieganie.

Szybki chód to też miły sposób na spędzanie czasu. Gdy Twoja kondycja na to pozwoli, możesz chodzić nawet długie dystanse. Możesz maszerować przecież przez 60, a nawet 120 minut, co w przypadku biegu jest już bardzo obciążające dla stawów.

Aby skutecznie rozpocząć treningi chodzenia, możesz wykorzystać nasz trening "40 minut biegu", tylko zamiast biegać, po prostu chodź.