Rozgrzewka przed bieganiem

Z reguły nie poświęcamy czasu na rozgrzewkę, a jest to bardzo ważna część każdego treningu – pozwala ona przygotować organizm do cięższego wysiłku. Kilka prostych ćwiczeń, które przedstawiamy na dole pomoże Wam naciągnąć i rozgrzać podstawowe partie mięśniowe i uniknąć kontuzji.

Skłony tułowia

Stopy na wysokości barków, nogi proste w kolanach podczas wykonywania całego ćwiczenia - Skłony liczymy na 1 do lewej nogi, na 2 do prawej nogi i na 3 prostujemy ciało, następnie łączymy nogi i staramy się dotknąć czołem do kolan (staramy wytrzymać w tej pozycji co najmniej kilka sekund). Ćwiczenie powtarzamy 30 razy.

Skrętoskłony

Stopy na szerokość barków, nogi i ręce wyprostowane, ruch jak najbardziej obszerny, patrzymy za ręką w górę - 15 razy w lewą i 15 razy w prawą stronę.

Krążenia bioder

Nogi na szerokości barków, dłonie ułożone na biodrach - Wykonujemy obszerny ruch biodrami zataczając okrąg dookoła osi pionowej ciała ciała, 20 razy w każdą stronę.

Rozgrzanie Ścięgna Achillesa oraz mięśnia dwugłowego uda

Robimy krok w przód i uginamy nogę wykroczną w kolanie, noga zakroczna wyprostowana, stopa nogi zakrocznej ułożona wzdłuż linii ułożenia nogi zakrocznej, tułów ustawiony pionowo względem podłoża - Naciskając masą ciała dociskamy stopę nogi zakrocznej do ziemi 2 razy po 30 sekund.

Rozgrzanie kolan

Nogi złączone w kolanach, lekko ugięte - Wykonujemy obszerne krążenia kolan pomagając sobie przy tym dociskaniem kolan dłońmi, ćwiczenie wykonujemy około 2 minut.

Pamiętaj, że częścią rozgrzewki powinien też być szybki spacer przed rozpoczęciem właściwego biegu!